تیم بنفش چیست؟

امروزه مشارکت تیمهای قرمز و آبی در عملیات امنیت سایبری سازمان‌ها امری رایج است. اگرچه این تیم‌ها از زوایای مختلف به تهدیدات سایبری برخورد می‌کنند، اما هدف مشترکی که امنیت سازمان است، دارند و می‌توانند برای رسیدن به این هدف از یکدیگر بیاموزند. در این پست وبلاگ، تیم‌سازی بنفش و اینکه چرا سازمان‌ها به تیم‌سازی بنفش نیاز دارند را توضیح دادیم.

تیم بنفش چیست؟

تیم بنفش گروهی از کارشناسان امنیت سایبری است که نقش تیم آبی و تیم قرمز را در یک تمرین امنیت سایبری با هدف ارائه یک فعالیت امنیتی قوی‌تر و عمیق‌تر به عهده می‌گیرند که اطمینان مناسب‌تر و واقعی‌تری را به سازمان مورد آزمایش ارائه می‌کند. تیم‌سازی بنفش می‌تواند به تیم‌های امنیتی برای بهبود اثربخشی تشخیص آسیب‌پذیری، شکار تهدید و نظارت بر شبکه با شبیه‌سازی دقیق سناریوهای تهدید رایج و تسهیل ایجاد تکنیک‌های جدید طراحی‌شده برای پیشگیری و شناسایی انواع جدید تهدیدها کمک کند.

چرا تیم بنفش مهم است؟

تیم بنفش ذهنیتی است که دیدگاه مهاجمان و مدافعان را در خود جای داده است. تیم‌های قرمز و آبی باید این مفهوم را برای بهبود قابلیت‌های دفاعی سازمان در برابر تهدیدات سایبری واقعی اتخاذ کنند.

هدف تیم بنفش چیست؟

به یاد داشته باشید، هدف اصلی تمرینات تیم قرمز و آبی تقویت وضعیت امنیتی کلی سازمان است. اینجاست که مفهوم تیم بنفش به وجود می‌آید. یک تیم بنفش لزوما یک تیم مستقل نیست، اگرچه می‌تواند باشد. هدف یک تیم بنفش این است که هر دو تیم قرمز و آبی را به هم نزدیک کند و اثر بخشی تیم قرمز و آبی را به حداکثر برساند و در عین حال آنها را تشویق کند تا به عنوان یک تیم برای به اشتراک گذاشتن بینش و ایجاد یک حلقه بازخورد قوی کار کنند.

تیم بنفش چگونه کار می‌کند؟

تیم بنفش یک طرز فکر همکاری بین مهاجمان و مدافعانی است که در یک سمت کار می‌کنند. به این ترتیب، باید به عنوان یک کارکرد به جای یک تیم اختصاصی در نظر گرفته شود. هدف واقعی یک تیم قرمز یافتن راه‌هایی برای بهبود تیم آبی است، بنابراین در سازمان‌هایی که تعامل تیم قرمز/تیم آبی سالم است و به درستی کار می‌کند، به تیم‌های بنفش نیاز نیست. مدیریت باید اطمینان حاصل کند که تیم‌های قرمز و آبی با هم کار می‌کنند و یکدیگر را در جریان قرار می‌دهند. افزایش همکاری بین هر دو تیم از طریق به اشتراک‌گذاری منابع، گزارش و اشتراک دانش مناسب برای بهبود مستمر برنامه امنیت سایبری ضروری است. طرز فکر تیمی بنفش می‌تواند عملیات تیم قرمز و آبی را برای بهبود مستمر امنیت کلی سازمان بهبود و بهینه کند.

مزایای تیم‌سازی بنفش

افزایش دانش امنیتی

توانایی مشاهده و مشارکت در حملات به تیم آبی درک بهتری از نحوه عملکرد مهاجمان می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا به طور مؤثرتری از فناوری‌ها برای فریب مهاجمان واقعی و مطالعه تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های آنها (TTP) استفاده کنند.

افزایش عملکرد بدون افزایش بودجه

ترکیب دفاع و حمله از طریق تمرین‌های تیمی بنفش به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا عملکرد نظارت بر امنیت را سریع‌تر و با هزینه کمتر بهبود بخشند.

ساده‌سازی بهبودهای امنیتی

یک رویکرد جایگزین در صنعت امنیت این است که تیم بنفش را به عنوان یک چارچوب مفهومی در نظر بگیرید که در سراسر یک سازمان اجرا می‌شود. این می تواند یک فرهنگ مشارکتی را پرورش دهد که بهبود مستمر امنیت سایبری را ترویج می‌کند.

به‌دست آوردن بینش انتقادی

تیم‌سازی بنفش به تیم امنیت داخلی شما درک انتقادی از شکاف‌های وضعیت امنیتی شما می‌دهد و به شناسایی مناطق برای افزایش قابلیت‌ها کمک می‌کند.

تیم بنفش چگونه کارایی تیم های قرمز و آبی را بهبود می بخشد؟

تیم‌های بنفش برای اطمینان و به حداکثر رساندن اثربخشی تیم های قرمز و آبی وجود دارند. آنها این کار را با ادغام تاکتیک‌های دفاعی و کنترل‌های تیم آبی با تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های تیم قرمز انجام می‌دهند.

مهندسی تشخیص یک فرآیند حیاتی در تمرینات تیم بنفش عملیاتی شده‌است. بدون پیشرفت در افراد، فرآیندها و فناوری، ارزیابی‌ها ارزش کمتری دارند. ما می‌خواهیم امنیت کلی خود را به کارآمدترین روش ممکن آزمایش، اندازه‌گیری و بهبود دهیم، به همین دلیل است که تیم بنفش تشکیل می‌شود.

در مجموع تیم‌سازی بنفش یک روش بسیار قدرتمند برای بهبود وضعیت امنیتی یک سازمان است. همکاری بین تیم‌های قرمز و آبی را ترویج می‌کند و تجربه یادگیری هر دو تیم و سازمان مورد آزمایش را افزایش می‌دهد. زمانی که یک سازمان فرآیندهای مدیریت آسیب‌پذیری را در خود گنجانده باشد و بخواهد به طور همزمان توانایی تشخیص حوادث و حملات سایبری را اندازه‌گیری و بهبود بخشد، یک گام بعدی طبیعی است. تیم‌سازی بنفش برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها از طریق تست نفوذ و اندازه‌گیری قابلیت‌های پاسخ‌دهی (با تیم‌سازی قرمز) بسیار ارزشمند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =