اینترنت مملو از خطرات است! این احتمال وجود دارد که هر زمان که آنلاین می‌شوید در معرض خطر قرار بگیرید. به عنوان مثال، برخی از حملات می‌توانند به سیستم عامل نصب شدۀ شما آسیب بزنند یا آن را خراب و شما را مجبور به نصب مجدد آن کنند. نوع دیگری از حملات وجود دارد که کلمۀ ورود و رمز عبور شما را می‌دزدند. از سوی دیگر، حملات دیگر ممکن است رایانه شما را از بین نبرند، اما عادات آنلاین شما را ردیابی کرده و به حریم خصوصی شما تجاوز می‌کنند.

 

تیم قرمز برای حمله وجود دارد و تیم آبی برای دفاع. هدف این دو تیم این است که امنیت یک سازمان را تقویت کنند. تیم بنفش به صورت اختیاری برای پشتیبانی از این فرآیند تشکیل شده‌است.

تیم‌های قرمز نهادهای داخلی یا خارجی هستند که به آزمایش اثربخشی یک برنامۀ امنیتی، با شبیه‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مهاجمان احتمالی به واقعی‌ترین شکل ممکن اختصاص داده شده‌اند. این عمل مشابه تست نفوذ است، اما با آن برابر نیست.

تیم‌های آبی به تیم امنیت داخلی اطلاق می‌شود که هم در برابر مهاجمان واقعی و هم در برابر تیم‌های قرمز دفاع می‌کنند.

تیم‌های بنفش برای اطمینان و به حداکثر رساندن اثربخشی تیم‌های قرمز و آبی وجود دارند. آنها این کار را با ادغام تاکتیک‌های دفاعی و کنترل‌های تیم آبی با تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های تیم قرمز انجام می‌دهند. در حالت ایده آل بنفش نباید به هیچ وجه یک تیم باشد، بلکه باید یک پویایی دائمی بین تیم قرمز و تیم آبی باشد.

هم تیم‌های قرمز و هم تیم‌های آبی در جهت بهبود امنیت سازمان کار می‌کنند، اما این کار را متفاوت انجام می‌دهند. یک تیم قرمز با تلاش برای یافتن آسیب‌پذیری‌ها و شکستن دفاع‌های امنیت سایبری، نقش مهاجم را بازی می‌کند. یک تیم آبی در برابر حملات دفاع می‌کند و در صورت وقوع به حوادث پاسخ می‌دهد.

مشکلات بین تیم های قرمز و آبی

تیم‌های قرمز و آبی در تاکتیک‌ها و رفتارهایشان کاملاً متضاد هستند، دقیقاً مانند یین و یانگ یا حمله و دفاع، اما این تفاوت‌ها دقیقاً همان چیزی است که آنها را بخشی از یک کل سالم و سازنده می‌کند. اگرچه تیم‌های قرمز حمله می‌کنند و تیم‌های آبی دفاع می‌کنند، اما هدف اصلی آنها یکسان است: تقویت وضعیت امنیتی سازمان.

در مورد مشکلاتی که مابین تیم قرمز و آبی پیش می آید میتوان گفت، تیم قرمز به داخل سازمان کشیده می‌شود، جایی که آنها محدود و تضعیف می‌شوند و در نتیجه کارایی آنها به شدت کاهش می‌یابد. به طور طبیعی، تیم قرمز و تیم آبی برای تعامل منظم با یکدیگر طراحی نشده اند، بنابراین درس های آموخته شده در هر دو طرف عملاً از بین می روند. تیم‌های قرمز و آبی به عنوان بخشی از تلاش‌های مشابه مدیریت امنیت اطلاعات دیده نمی‌شوند و هیچ اطلاعات، مدیریت یا معیارهای مشترکی در میان آنها وجود ندارد.

سازمان‌هایی که از این مسائل رنج می‌برند بیشتر بر این باورند که یک تیم بنفش برای مقابله با مشکلات آنها لازم است. از سوی دیگر، رنگ بنفش را باید به عنوان یک کارکرد یا مفهوم به جای اضافه شدن دائمی به تیم در نظر گرفت و این مفهوم سود متقابل و همکاری در جهت یک هدف مشترک است.

بنابراین عبارت تعامل در تیم بنفش درست است، جایی که یک شخص ثالث نحوه تعامل تیم‌های قرمز و آبی شما را بررسی می‌کند و توصیه‌هایی برای بهبود ارائه می‌کند. شاید یکی از فعالیت‌های تیم بنفش این است که در آن شخصی هر دو تیم را در زمان واقعی پیگیری می‌کند تا ببیند چگونه کار می کنند. این احتمال وجود دارد که یک جلسه توسط تیم بنفش برگزار شود که در آن دو تیم با هم پیوند بخورند، دانسته‌هایشان را به اشتراک بگذارند و در مورد حملات و دفاع‌های احتمالی بحث کنند.

هدف اصلی این است که تیم‌های قرمز و آبی را متقاعد کنیم تا بر سر یک هدف مشترک که بهبود سازمانی است به توافق برسند.

تیم بنفش را می توان با یک مشاور ازدواج مقایسه کرد. خیلی خوب است که فردی این وظیفه را به منظور بهبود ارتباطات انجام دهد، اما هرگز نباید تعیین کنید که این راه جدید و دائمی برای تعامل زن و شوهر است.

تیم‌های بنفش اغلب برای تسهیل این ادغام مداوم بین دو گروه استفاده می‌شوند. تیم بنفش باید به عنوان یک تابع همکاری یا نقطه تعامل به کار گرفته شود، نه به عنوان یک موجودیت فوق العاده و یا یک تیم اضافی.

انجام تمرینات تیم قرمز در مقابل تیم آبی می‌تواند تجربه‌ای چشم نواز باشد. چه آنها در حال آزمایش دفاع امنیت سایبری یک سازمان در برابر تهدیدات باشند یا استعداد اعضای تیم امنیتی را ارزیابی کنند، چنین حملات شبیه سازی شده می تواند برای شرکت‌هایی در هر شکل و اندازه مفید باشد. در یک سازمان، تمام هدف تیم قرمز بهبود اثربخشی تیم آبی است، بنابراین ارزش ارائه شده توسط تیم بنفش باید بخشی طبیعی از تعامل آنها باشد.

دراین مقاله به بررسی تیم قرمز، تیم آبی و تیم بنفش در امنیت سایبری و تفاوت‌های هر یک پرداختیم. شما می‌توانید اطلاعات تکمیلی در مورد هر یک از تیم‌ها را در بلاگ مطالعه نمایید. برای شروع حرفه‌ای در امنیت سایبری می‌توانید از کارشناسان امنیتی ما مشاوره بگیرید و ایمنی را برای سازمان خود به هدیه دهید.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =